Guten Morgen Tel Aviv

English Version
הכירו את נינה - סופרת ומשוררת שעלתה לישראל מגרמניה בעקבות האהבה, אמא לשני ילדים. 
כבר במפגש הראשון, היא ביטאה את הרוח וערכי המותג שלנו. התשוקה שלה לחיים, המקורות מהן היא שואבת השראה ליצירה, היחס לאופנה ותפיסת הקיימות, הם אלו שגרמו לנו להתחבר ולהתאהב בה. 
נינה לובשת פריטים שהיא בחרה ללבוש מהקולקציה הקלאסית של המותג ומחולצות השיבורי החדשות, שנצבעות בעבודת יד בטכניקה יפנית. כל הבדים הם טבעיים ותהליך הייצור ככלל  מתקיים אצלנו בסטודיו שבמרכז תל אביב.
 .בסוף הכתבה פלייליסט מושלם שנינה יצרה עבורנו להאזנה  
HAIA NinaNina is wearing the Mary Dress Coat 

Nina (Katharina Hoeftmann Ciobotaru) / Writer

למה קיימות חשובה עבורך וכיצד היא באה לידי ביטוי בדברים שאת קונה ובאורח החיים שלך?

כולם כבר מודעים להשפעות משבר האקלים ולכך שהמשאבים בהם אנו משתמשים מוגבלים. לדעתי העובדה   כי תעשיית האופנה היא אחת מהתעשיות המזהמות ביותר דורשת הכרה ומודעות. נתקלתי בקושי למצוא  מוצרים איכותיים ו׳ירוקים׳, בייחוד בישראל. מבחינתי העיקרון הוא לקנות פחות, ואני עושה זאת כבר כמה זמן. כשאני רוכשת משהו, אני משתדלת לקנות פריטים שישמרו לטווח הארוך ושאוכל להמשיך ללבוש לאורך זמן - אולי כמה פריטי בייסיק שאני משלבת עם מספר פריטים ייחודיים יותר. אני לא יכולה לומר שאני עושה זאת בצורה מושלמת, אני עדיין אעשה איזו רכישה מבישה של אופנה מהירה מעת לעת, אבל בסה"כ משתדלת באופן כללי לקנות פחות ולבחון מהו מקור המוצר.

 

HAIA NinaNina is wearing the Sophia Top

מהו הדבר שמסב לך הכי הרבה השראה?

האווירה המתחלפת בעיר - יש את הדרום, שהוא קצת יותר מחוספס, יש את הצפון שהוא מעט יותר 'מגונדר'. וכמובן יש את הים, שהוא מקום מאוד משמעותי עבורי, הוא מעניק לי שלווה פנימית ומסייע לי להתבונן לתוך עצמי.

בסה"כ אני חייבת לומר שהאנשים בתל אביב הם החלק הכי טוב בה. עם כל מי שמדברים איתו יש סיפורים מעניינים ואיש לא חושש לומר את דעתו. אני מסוג הכותבים שזקוקים להרבה השראה מאנשים. אני אוהבת לשמוע במקרה משפטים שאני מוצאת מעניינים, ואני נוהגת לכתוב אותם או להמשיך איתם את המחשבה על דמויות שונות בספרים שלי. האנשים כאן יפים ולא רק מבחוץ, יש בהם משהו מאוד גולמי ובלתי מעובד. זה מעורר השראה ברמה אחרת. אני חושבת שתמיד הייתי סופרת, אבל התחלתי להיות סופרת באמת רק כשעברתי לתל אביב. ספרי הראשון נקרא "Guten Morgen Tel Aviv", כך שמאוד ברור לי שהעיר היא ההשראה המרכזית שלי.

HAIA Nina .Nina is wearing our White Kimono Top & Cotton Bandana 

 

מהי המשמעות של נשיות מודרנית עבורך?

נשיות היום היא יותר איך את כאשה מרגישה סקסית ובאיזה אופן את רוצה להציג את עצמך. אני חושבת שנשיות בחברה המערבית היא מאוד עשירה. יש לנו הרבה דעות, ואנחנו יכולות להיות חזקות, אך גם רכות. את יכולה להחזיק בפורטפוליו שלם של רגשות, טובים ורעים, ולקבל את כולם בתוכך, כחלק ממך. אני חושבת שזו הנשיות החדשה. את אמא ואשת עסקים, סופרת ואשת איש, מאהבת, חברה. לפעמים זה מציף מדי, והעולם שאנו חיות בתוכו הוא באמת מאוד מורכב, אבל מצד שני יש לנו הרבה יותר אפשרויות.

HAIA NinaNina is wearing our Alexa Shirt, Cotton Bandana, & Anise Pants.

 

האם הנשיות וצורתה העכשווית המורכבת היא משהו שאת חושבת עליו כאשר את מתלבשת?

אני כעת בת 36, ומה שאני לובשת היה חשוב מבחינתי מאז שאני בת 12 ומאז זה ממשיך להתפתח במידה רבה. תמיד הייתי מישהי שלבשה הרבה סגנונות שונים - ממכנסי היפ-הופ ועגילי חישוק ועד לחליפות אלגנטיות או שמלות. הייתי ורסטילית, כתלות במצב הרוח שלי. גיליתי מחדש שבגדים יכולים להיות סקסיים ושאת יכולה להיות סקסית. יש לי שני ילדים כך שרוב הבקרים אני פשוט לובשת משהו נוח. אני חייבת ללבוש בגדים נוחים עכשיו, ובגלל שאני חיה במדינה חמה מאוד אני גם צריכה ללבוש חומרים מאוד טובים. כשהייתי בת 21 הייתי רוכשת את שמלות הוינטג' הללו שהיו עשויות מפוליאסטר, כי היה חשוב לי להיראות טוב. היום אני לא יכולה לקבל את זה, אני צריכה חומרים טבעיים ונוחים.

 

HAIA NinaNina is wearing out Simone Top and Anise Pants.

 

מה מושך אותך לכתיבה ומה מעורר אותך לכתוב?

החיים. אני חושבת שזה היה המינגווי שאמר שאם אתה רוצה לכתוב אתה צריך לחיות יותר ממה שאתה כותב, אז החיים הם חלק מאוד מרכזי עבורי. יש סופרים שיכולים להמציא סיפורי מעשיות ופנטזיות, אבל אני לא אחת מהם. אני סופרת שצריכה לחיות ולראות ולהקשיב לאנשים. אני תמיד תוהה כשאני רואה אנשים ברחוב, מה מערכת היחסים שלהם, מה הם חושבים? על מה הם מדברים אבל גם על מה הם לא מדברים שנמצא שם ביניהם? 

 

אני חושבת שזה מה שגרם לי לכתוב - להבין בני אדם, להבין מערכות יחסים, להבין את עצמי, להבין את מערכות היחסים שלי, להבין את כל התרבויות השונות הללו, ואיך לכולם יש פרספקטיבה אחרת על מה שכולנו רואים. אנחנו חיים כולנו באותה מציאות, אבל אם תשאלו שלושה אנשים שונים לגבי אותה סיטואציה, כל אחד מהם יספר סיפור אחר לגמרי. בזמן הכתיבה אפשר לראות את כל הפרספקטיבות השונות הללו. אין צורך להיות אדם אחד, אפשר להיות שלושה, או ארבעה, ולחוות את כל ההתנסויות השונות הללו בעת ובעונה אחת. 

 

תמיד עסקתי בכתיבה אבל גם אמרתי לעצמי שאם לא ארוויח מספיק כסף מכתיבה אני פשוט אעשה משהו אחר. הייתי לגמרי באשליות מהבחינה הזו. הייתי במונגוליה לפני בערך שנתיים, ואחרי שבועיים שלא כתבתי התחלתי להרגיש אי נוחות מאוד גדולה. חשבתי לעצמי, מה קורה, למה אני מרגישה את הדגדוג המוזר הזה בתוך הגוף שלי? הבנתי שהתגעגעתי לכתיבה, רק הייתי צריכה לכתוב משהו. אני סופרת! יש לי שני ילדים, אז יש לי אחריות, אבל אני תמיד אכתוב. זו ברכה גדולה שאני מסוגלת להתפרנס מכתיבה. אני לא יודעת כמה אנשים יש בעולם שעושים לפרנסתם משהו שבאמת משמח אותם, ואני לא לוקחת את זה כמובן מאליו.

 

HAIA Nina.Nina is wearing out Botany Blue Blouse 

 

הפלייליסט של נינה - להאזנה ב Spotify 

 

 

צילום: נטלי מיכלסון